Werkzaamheden - Transporter-techniek

Ga naar de inhoud

Hoofdmenu

Werkzaamheden

Mijn Transporters > Oranje/witte VW Transporter DoKa > Werkzaamheden

Na demontage van e.a. eerst maar eens de DoKa wassen! Wel van binnen en van buiten, met de hogedrukreiniger! Zaken die niet nat mogen worden zitten er toch niet meer in!

De versnellingsbak en aandrijfassen zijn verkocht aan Leo M. Ik heb ze niet nodig, en een beetje kosten besparing is wel nodig!

Zo'n hefmast scheelt een stuk in krikken, en werkt een stuk lichter. Uiteraard wel laten zakken voor het gaan sleutelen! Op de baby bruggen staat de bus een stuk veiliger

Om schakelstang en tank eronder uit te halen moest de wagen van voren omhoog. Het omhoog zetten is natuurlijk weer met de hefmast gebeurt! Bij dit werkje had ik hulp. Louis Bedankt!

Louis aan het spelen met de pijpbuiger. Als je toch bij mij aan het spelen bent dan kun je net zo goed ook nog een beetje hobbieën niet?



De nieuwe aanwinst. Een leuk ding als afsluiting van een mooie dag Veel plezier ermee! Mocht je er nog lipjes op willen hebben om extra lampen op te monteren dan weet je me te vinden!

Links
De Doka van Louis
mét bullbar

Tussendoor ook nog wat werkzaamheden om het dak strak te krijgen. Aan de achterzijde begonnen, nu de voorzijde strak maken!

Zo'n dak is lastig glad te krijgen! Vooral de achterzijde was sterk geprofileerd (Tja, pick=up he) Een goede truuk bleek het bespuiten van het dak met motip spuitbus lak (nevelen) Waar bij het schuren nevel bleef liggen, moest nog iets opgehoogd worden

De laadbak had niet veel roest, maar zag uit als een wasbord. Ook wil ik de laadbak een paar cm lager hebben. Hierlangs het resultaat na een dagje zagen.

De DoKa zal gebruikt gaan worden voor (stook)houttransport. Orgineel heeft de laadvloer een open rand waar zich veel rotzooi in verzameld.

Ook roestbestrijding gaat zo makkelijker

Het resultaat! De nieuwe laadvloer gaat van tranenplaat gemaakt worden. Deze komt vlak op de resterende kokerbalk te liggen! De verwijderde liggers worden gedeeltelijk weer teruggeplaatst

Ook een misselijk deukje bij de voorruitstijl. Aangezien er een reserve voorruitstijl erbij geleverd was, wordt dit uitgezaagd en vervangen









En dat is hier onder te zien
Moet wel nog bijwerken


De werkzaamheden die aan de wagen moeten gebeuren in volgelvlucht. Uitdeuken, ontroesten en (rechts) rattennesten uitmesten


Wordt nog heel wat werk hier iets van te maken

Bij de blauwe is goed te zien waarom ik de opstaande rand bij de laadbak weg wil hebben. Er blijft altijd troep onder liggen welke nat wordt, en waar vocht is......

Er wordt gezorgd dat de nieuwe laadbodem tussen de balken verzonken wordt vastgelast. Op de dragers wordt deze plaat verlijmt met karosserie kit (PU kit)

Zijkanten wordt doorlopend gelast

De nieuwe laadvloer van
3 mm tranenplaat.

Als de bodem van de bagageruimte gerepareerd is kan deze worden vastgelast en gelijmt



De bodem van het tressor raum was papier dun, en hier en daar door rot. Hoewel ik begonnen was met oplappen heb ik de bodem er maar geheel uitgesneden

Het opnieuw erin lassen was nog een hele opgave

De underbody schutz wordt gemengt met lijnolie. Die kruipt langdurig in alle hoegen gaten en spleten
Ook het lassen van de laadbak en motorkap was een hele opgave. Kromtrekken mag niet

De bus na het spuiten. Bijna rijklaar.

 
 
 
 
Terug naar de inhoud | Terug naar het hoofdmenu