Aanpassingen - Transporter-techniek

Ga naar de inhoud

Hoofdmenu

Aanpassingen

Mijn Transporters > Blauwe VW Transporter DoKa
 

De wagen bevalt, maar omdat het uiterlijk roest deuken en doffe lak vertoonde, is het plan opgevat voor renovatie. De auto moest wel blijven lopen. Op 22-04-06 heb ik om op te knappen de oranje DoKa gekocht

Motor en versnellingsbak zijn gerenoveerd op 1-12-2006 door Frank Booten in Erffstad (Köln). Tzt komen deze motor en versnellingsbak in de opgeknapte DoKa

Een van de aanpassingen van de aandrijving omvat het plaatsen van een inschakelbare sper. Vooral beladen maakt dit off road veel uit! Bij een revisie van een versnellingsbak, als de hele zooi toch uit elkaar ligt, is de meerprijs niet zo groot. Deze "extra" heeft me al veel geholpen in situaties waar je zónder niet verder kwam! Een wondermiddel is het niet, het vormt de wagen niet om tot een jeep!

Een T3 zakt bij het laden behoorlijk door de achterveren. Ik heb loadadjusters overwogen, maar hulpveren (montage 05-04-2007) zijn eenvoudig en zonder speciaal gereedschap te monteren. Deze maken de achterkant een stuk steviger, waardoor de wagen koersvaster is en een lading minder zwaar "oogt" en de bodemvrijheid leeg neemt ook een klein beetje toe Het comfort heeft hier slechts minimaal onder te lijden!

12-04-2007 is de huif erop gekomen. Voor een zacht prijsje overgenomen van Rob Trucker. Deze huif was niet compleet, maar na een kleine investering in ijzer kon hij op de wagen

27-04-2007 is de bullbar erop gekomen. (aankoop via Marktplaats) Oorspronkelijk zat deze op een canadese Vanagon. Toch heb ik e.a. moeten aanpassen om hem stevig op de wagen te krijgen

De auto in huidige staat, met;

huif,
dubbel koplamp lampgrille
bakkie
brede achterbanden (voor komen nog bredere banden)

xenon verlichting
luxe pilootstoelen
verzwaarde vering
pittige motor en
lange versnellingsbak mét sperdiffrenciëel

Terug naar de inhoud | Terug naar het hoofdmenu